پروتکل V2ray چیست ؟

پروتکل V2ray چیست ؟

پروژه V مجموعه ای از ابزارهایی است که به شما کمک می کند شبکه خصوصی خود را بر روی اینترنت ایجاد کنید. هسته پروژه V، به نام V2Ray، مسئول پروتکل های شبکه و ارتباطات است. این می تواند به تنهایی کار کند و همچنین با ابزارهای دیگر ترکیب شود.

اگرچه V2Ray می تواند برای اهداف مختلف استفاده شود، اما ماموریت اصلی آن مبارزه با سانسور اینترنت است. از طریق استفاده از V2Ray و پروتکل های آن، کاربران در کشورهای تحت نظارت شدید مانند چین می توانند به محتوایی دسترسی داشته باشند که در غیر این صورت مسدود می شد. امروز قصد داریم اصول اولیه V2Ray و اجزای آن و همچنین نحوه نصب آن را توضیح دهیم.

پروتکل V2ray یا VMess یک نسخه توسعه یافته از شدوساکس (نسل بعدی شدوساکس) است که هسته آن بر اساس پراکسی SOCKS5 می باشد. به زبان ساده تر V2Ray یک نرم افزار پراکسی مشابه شدوساکس است که می توان از طریق آن از سد سانسور و فیلترینگ حکومتها عبور و به اینترنت آزاد دسترسی پیدا کرد.

پروتکل V2ray چیست ؟
پروتکل V2ray چیست ؟

این ابزار قادر به رمزگذاری ترافیک و حفظ حریم خصوصی کاربر نیز می باشد. در حالت معمول، پراکسی ها فاقد رمزگذاری هستند اما در مورد V2Ray این چنین نیست. شدوساکس، پراکسی ساکس 5 را رمزگذاری می کند.

مطالب مرتبط : راهنمای اتصال با V2RAY در کامپیوتر

وی تو ری و پروتکل VMess آن برای بهبود عملکرد و ویژگی‌های Shadowsocks و کمک به پیشگیری از تشخیص طراحی شده‌اند. هنگام استقرار وی تو ری، می توانید به صورت پویا پورت را تغییر دهید، به ویژگی های مسیریابی پیشرفته دسترسی داشته باشید، از تکنیک های مبهم سازی، پراکسی های زنجیره ای و موارد دیگر استفاده کنید. اگرچه این امر وی تو ری را نسبت به پروتکل‌های تک پراکسی مانند Shadowsocks پیچیده‌تر می‌کند، به این معنی است که می‌توان از آن برای تنظیمات و سناریوهای خاص استفاده کرد.

پروتکل های قابل استفاده در V2RAY

  • Blackhole: پروتکلی برای اتصالات خروجی که تمام اتصالات را با پاسخ های از پیش تعریف شده مسدود می کند. علیرغم عملکرد وی تو ری به عنوان یک ابزار ضد سانسور، این می تواند با مسیریابی برای مسدود کردن دسترسی به وب سایت های خاص در صورت لزوم استفاده شود.
  • Dockodemo-door: Dockodemo-door اتصالات ورودی را به یک مقصد مشخص منتقل می کند و به همین ترتیب می تواند به عنوان یک پروکسی شفاف استفاده شود.
  • Freedom: تمام اتصالات TCP و UDP خروجی را به مقصد مورد نظر خود منتقل می کند. معمولاً در مواردی استفاده می شود که می خواهید ترافیک را به مقصد واقعی خود ارسال کنید.
  • HTTP: یک پروتکل ورودی بسیار رایج برای سیستم های اطلاعاتی توزیع شده.
  • MT Proto: برای تلگرام، یک برنامه چت متمرکز بر حریم خصوصی استفاده می شود. یک جفت پراکسی ورودی و خروجی را می توان از طریق V2Ray برای ساخت یک پروکسی برای سرور تلگرام استفاده کرد.
  • Shadowsocks: پروتکلی که قبلاً ذکر شد که یک پروکسی امن بر اساس SOCKS5 فراهم می کند.
  • Socks: پروتکل استاندارد SOCKS با پشتیبانی از SOCKS5، SOCKS4 و SOCKS 4.A.
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *